У Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка 14 листопада 2024 року відбувся ІІ Всеукраїнський науково-методичний семінар «Компетентнісний підхід в освіті: теорія і практика».

До роботи семінару в різних форматах долучилися 511 учасників із різних регіонів України, наукових установ, організацій, закладів освіти, фахової передвищої, вищої освіти, центрів професійного розвитку педагогічних працівників.

Виступи доповідачів (Бірюк Л.Я.,  Грузинська І. М., Мачинська Н.І., Сахно Н.І.) викликали емоційний відгук та обговорення слухачів, реалізувалися в проведеному інтерактивному опитуванні та подальшій дискусії як основа для роздумів щодо сучасного стану й можливостей професійного здійснення професійної педагогічної діяльності освітянською спільнотою, моральне та емоційне підґрунтя в сучасних умовах.

Науковцями й дослідниками Листопад Н.П., Шпак В.П., Шакотько В.В.  Решетняк В.Ф. було здійснено ґрунтовний аналіз наукових і методичних досягнень Нової української школи, усвідомлення й глибокого аналізу її результатів науковцями, авторами підручників, подальших перспектив фахової підготовки майбутніх учителів.

Виступи вчителів-практиків  Гапонько Т.М., Кравченко І.В., Гапонько Т.М., просякнуті живою енергетикою, відобразили реальне життя закладів загальної середньої освіти в умовах війни, засвідчили потужність духу і величезну емпатійність та професіоналізм сучасних педагогів.

Відтак, за результатами представлених доповідей і загальної дискусії учасниками семінарами визначено необхідність:

  1. Аналізу та сприяння розвитку спільної наукової й освітньої діяльності між науковими установами, закладами вищої освіти України, здійснення компаративного аналізу змісту науково-методичної літератури, необхідної для професійного становлення майбутніх педагогів;
  2. Продовжити обмін досвідом між науковцями, педагогами, педагогічними працівниками центрів професійного розвитку, учителями і забезпечити можливість ведення дискусій з актуальних проблем освіти, зокрема й початкової, реалізації освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти, Стандартів вищої освіти, професійних стандартів, подолання освітніх втрат учнями, аналіз педагогічних можливостей змішаного навчання в сучасних умовах тощо.